flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням зборів суддів

Ічнянського районного суду

Чернігівської області

№  3 від 04 квітня 2025 року

 

ЗАСАДИ

використання автоматизованої системи документообігу

Ічнянського районного суду Чернігівської області

 

   1.Загальні положення

1.1. Засади використання автоматизованої системи документообігу Ічнянського районного суду Чернігівської області (далі – Засади) розроблені відповідно до статей 15, 128 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», підпунктів 1.4.8, 2.3.10 - 2.3.17 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого Рішенням Ради суддів України від 11.11.2024 № 39 (далі - Положення), та на виконання пункту 3 Рішення Ради суддів України від 06.03.2025 № 7.

1.2. Засади визначають порядок функціонування автоматизованої системи документообігу суду з урахуванням юрисдикції та інстанційності суду, норм процесуальних кодексів та законів України.

1.3. Засади затверджуються рішенням зборів суддів Ічнянського районного суду Чернігівської області, вносяться до автоматизованої системи документообігу суду та оприлюднюються на вебпорталі судової влади України не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.

1.4. Внесення змін до Засад затверджуються рішенням зборів суддів. Засади використання автоматизованої системи документообігу (зі змінами та доповненнями) вносяться до автоматизованої системи документообігу суду та оприлюднюються на вебпорталі судової влади України не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.

1.5. Засади набирають чинності з дня їх затвердження зборами суддів Ічнянського районного суду Чернігівської області і вводяться в дію з 04 квітня 2025 року.

 

  1. Розподіл судових справ між суддями

2.1. Автоматизований розподіл справ та матеріалів, які підлягають розгляду суддями, здійснюється уповноваженою особою апарату суду з 09:00 год. після їх реєстрації невідкладно, відповідно до вимог пункту 2.3. (2.3.1) Положення за допомогою автоматизованої системи документообігу суду.

2.2. У разі невиходу судді на роботу з поважних причин, які будуть підтверджені документально, суддя повинен до 09:00 год. дня невиходу на роботу повідомити про це керівника апарату або особу, яка виконує його обов’язки.

         Виникнення поважних причин, які будуть підтверджені документально, протягом робочого дня мають бути доведені суддею до відома керівника апарату або особи, яка виконує його обов’язки, із подальшим внесенням відповідних відомостей до  табелю врахування робочого часу в автоматизовану систему документообігу суду.

        Невиконання суддею вимог, визначених п. 2.2. Засад позбавляє його права посилатись на те, що справи і матеріали розподілені йому помилково та не є підставою для їх повторного розподілу.

2.3 Автоматизований розподіл справ та інших процесуальних документів, які надходять на розгляд до суду, здійснюється між суддями відповідно до статті 15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Положення та вимог процесуального законодавства України.

2.4. У Ічнянському районному суді Чернігівської області використовується комп’ютерна програма "Д-3".  

   3.Спеціалізація суддів

3.1. У Ічнянському районному суді Чернігівської області діє спеціалізація із здійснення кримінального провадження щодо неповнолітніх.

3.2. Судді (суддя), уповноважені здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, обираються з числа суддів відповідного суду зборами суддів відповідно до п. 4-6 ст. 18 Закону України «Про судоустрій і статус суддів». 

  1. Визначення слідчого судді

4.1. Автоматизований розподіл справ із судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні, здійснюється автоматизованою системою документообігу суду між слідчими суддями, обраними відповідно до п. 5-7 ст. 21 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», які мають на час розподілу повноваження для здійснення процесуальних дій.

4.2. Кількість слідчих суддів визначається зборами суддів.

             

   5.Особливості автоматизованого розподілу судових справ

5.1. Особливості здійснення автоматизованого розподілу судових справ у випадках виконання суддями іншої роботи, не пов’язаної із здійсненням правосуддя (узагальнення судової практики, аналізи стану здійснення судочинства, участь у спеціальній підготовці кандидата на посаду судді, підготовці суддів та працівників апаратів судів, а також здійснення науково-викладацької діяльності в Національній школі суддів України), а також у випадках виявлення значної різниці в навантаженні на суддів (колегію суддів) визначаються зборами суддів у кожному випадку окремо.

5.2. Справи, які підлягали передачі раніше визначеному в судовій справі головуючому судді (судді-доповідачу) відповідно до підпункту 2.3.41 пункту 2.3 Положення у випадках відсутності такого судді (відбуття у відпустку найближчим часом), підлягають повторному автоматизованому розподілу (крім зустрічних позовів та заяв, клопотань у справах, провадження у яких не завершено, та заяв про прийняття додаткового судового рішення), якщо відповідну заяву, скаргу, клопотання зареєстровано більше ніж за 5 днів до запланованого дня виходу на роботу раніше визначеного в судовій справі головуючого судді.

5.3. Дні, у які не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, враховуються при розрахунку коефіцієнта навантаження судді на момент автоматизованого розподілу судової справи.

5.4. Клопотання та скарги по одному кримінальному провадженню передаються раніше визначеному слідчому судді.

 

5.5  У разі коли в суді правосуддя здійснює лише один суддя, якому не розподіляються справи (відпустка, відрядження, навчання тощо), передаються  на розгляд такому судді справи та матеріали, які потребують негайного розгляду (обрання запобіжних заходів, продовження строку запобіжного заходу, обшуки) шляхом розподілу справи між суддями неавтоматичному режимі.

 

5.6 Раніше визначеному у судовій справі головуючому судді (судді-доповідачу) передаються зокрема:

5.6.1 Заяви (клопотання), що надійшли для вирішення питання про прийняття додаткового судового рішення, виправлення описок та помилок, роз'яснення судового рішення, повернення судового збору.

5.6.2. Заяви (скарги, клопотання) з процесуальних питань, пов'язаних з виконанням судових рішень.

5.6.3. Заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами.

5.6.4. Заяви про перегляд заочного рішення.

5.6.5. Заяви про відновлення втраченого судового провадження.

5.6.6. Заяви про скасування судового наказу.

5.6.7 Скарги на дії ДВС.

 

5.7  У разі неможливості у визначений КПК України строк суддею (колегією суддів) розглянути клопотання про обрання або продовження запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою його може бути передано на розгляд до іншого судді, визначеного у порядку, встановленому ч. 3 ст. 35 Кодексу, або розглянути головуючим, а за його відсутності – іншими суддями зі складу колегії суддів, якщо справа розглядається колегіально.

 

5.8. Матеріали про адміністративні правопорушення, які надходять до суду після доопрацювання, передаються раніше визначеному складу суду (тобто судді, який першим виносив постанову про повернення таких матеріалів на доопрацювання).

5.9. Обставини, які унеможливлюють участь судді у розгляді судових справ, що може бути наслідком порушення строку розгляду судових справ, передбаченого відповідним процесуальним законом:

- припинення повноважень судді;

- звільнення судді з посади;

- перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, або у відпустці тривалістю, визначеному у медичному висновку відносно дитини, яка потребує домашнього догляду;

- відсторонення судді  від посади;

- тимчасове відсторонення від здійснення правосуддя;

- переведення судді до іншого суду.

5.10. У випадках, вказаних в підпункті 5.9 Засад, невирішені судові справи передаються для повторного автоматизованого розподілу за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду (особи, яка виконує його обов'язки), що додається до матеріалів справи.

5.11. Не здійснюється автоматизований розподіл справ щодо конкретного судді під час перебування його у нарадчій кімнаті по кримінальному провадженню, якщо орієнтовний час виходу з нарадчої кімнати перевищує 2 робочі дні.

У разі перебування судді у нарадчій кімнаті менше 2 робочих днів та надходження у цей період справ та матеріалів, які потребують негайного розгляду, (обрання запобіжних заходів, продовження строку запобіжного заходу, обшуки), проводиться повторний перерозподіл таких справ та матеріалів між іншими суддями.

З метою запобігання випадків розподілу справ та матеріалів судді, який перебуває у нарадчій кімнаті, та недопущення повторного розподілу цих справ, помічник судді або секретар судового засідання  надає службову записку на ім’я керівника апарату суду про вихід судді до нарадчої кімнати та орієнтовний час виходу судді з нарадчої кімнати.

 

  1. Неможливість автоматизованого розподілупроцесуальних документів між суддями

6.1. У випадках знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп’ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи, пов’язані з виборчим процесом, судові справи про встановлення або усунення обмежень щодо реалізації права на мирні зібрання, вирішення питання про обрання міри запобіжного заходу у виді взяття під варту, клопотання слідчого, прокурора про забезпечення кримінального провадження, клопотання про проникнення у житло, обшук чи огляд житла тощо) здійснюється головою суду (виконуючим обов’язки голови суду).

6.2. Не пізніше наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених у підпункті 6.1 цих Засад, до автоматизованої системи вноситься передбачена інформація із зазначенням у хронологічному порядку номера та дати фактичного надходження кореспонденції до суду, а також інформація про її розподіл.